آغاز برداشت پسته از باغات قزوین

آغاز برداشت پسته از باغات قزوین

به گزارش خبرگزاری سوشال مگ از قزوین؛ «محمد پیله فروش» مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: براساس پیش بینی صورت گرفته از سطح باغات بارور استان در سال جاری بیش ازشش هزار تن محصول پسته برداشت خواهد شد.

وی مجموع باغات پسته استان  را ۱۰ هزار و ۴۶۰ هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۷ هزارو ۵۷۴ هکتار بارور و ۲۸۸۶ هکتار غیر بارور هستند.

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین میانگین عملکرد این محصول  را یکهزارو ۱۵۰ کیلوگرم پسته خشک در هکتار برآورد کرد.

 پیله فروش بیان کرد: مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش با اشاره به اینکه پسته قزوین در زمینه صادرات و فرآورده‌های مواد غذایی شامل خشکبار، آجیل، صنعت شیرینی، مربا استفاده می‌شود افزود: کیفیت ارقام بومی قزوین به علت رنگ سبز عالی، دانسیته بالا و چربی مناسب بسیار مطلوب در صنایع غذایی است.

وی مهمترین ارقام پسته استان را رقم‌های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی وخنجری عنوان کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۷ ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است یادآور شد: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا می‌باشد و در صورت موفقیت در بین باغات پسته استان ترویج خواهد شد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز برداشت پسته از باغات قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز برداشت پسته از باغات قزوین"، کلیک کنید.