آمادگی سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب

آمادگی سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب

سوشال مگ/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از آمادگی استان برای اسکان 50 هزارنفر شبانه در ایام نوروز خبرداد.

امیر کرم زاده 28 اسفندماه با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته ظرفیت رسمی اقامتی ما در استان سمنان 7 هزار نفر بوده است اما در سال جاری به بیش از 10هزار نفر افزایش یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز ما توان اقامت بیش از 20 هزار نفر را در استان داریم و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراری 18 هزاری نفری شهرداری ها و ستاد بحران، در این ایام آمادگی برای اسکان 50 هزارنفر شب را در استان سمنان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: برای اسکان مسافران و زایران، یک هزار و 106 کلاس و 132 مدرسه توسط آموزش وپرورش، 12 زایرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و 255 واحد تاسیسات گردشگری اقامتی ازجمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی، مهمان پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز 1403 برای ارایه خدمات اقامتی در استان سمنان فعال است.

کرم زاده با اشاره به آمار مسافران و زایران از ابتدای شروع ستاد خدمات سفر نوروز 1403 گفت: از تاریخ 24 اسفندماه تا 27 اسفندماه 1402، 161 هزار خودرو وارد استان سمنان شده است و در حدود 6 هزار نفر اقامت رسمی در استان داشته اند که 17 نفر آن گردشگر خارجی بوده اند.

او افزود: در راستای ارایه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زایران، 74 پایگاه اطلاع رسانی در سطح استان توسط اداره میراث فرهنگی، هلال احمر، شهرداری ها و نیرو انتظامی در مبادی شهرها ایجادشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: در استقبال از بهار 27 موزه در استان سمنان شامل موزه های مردم شناسی، موزه آب، موزه های خصوصی و موزه های تاریخی و طبیعی میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند.

کرم زاده افزود: برای ایجاد شورونشاط اجتماعی و معرفی آیین ها و سنت های استان سمنان، 20 نوروزگاه در سراسر استان با برنامه های آیینی، موسیقی محلی، نوروزخوانی و … مشغول به اجرای برنامه های متنوع گردشگری و فرهنگی است.

او ضمن اشاره به 6 برابر شدن تعداد فروشگاه های صنایع دستی در استان سمنان در سال 1402 نسبت به سال گذشته گفت: در نوروز 1403، 18 فروشگاه صنایع دستی و 15 نمایشگاه صنایع دستی با 200 غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: وجود 69 روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری یکی از نکات قوت گردشگری استان سمنان است که در طی این مدت توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است.

کرم زاده در پایان در تشریح عملکرد ستاد خدمات سفر سال 1402 گفت: در سالی که گذشت ستاد خدمات سفر استان با 15 کمیته فعال و 30 جلسه، 360 مصوبه برای خدمت رسانی به زایران، مسافران و گردشگران در استان سمنان داشته است.
پایان خبر سوشال مگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آمادگی سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آمادگی سمنان برای اسکان 50 هزار نفر در هر شب"، کلیک کنید.