افزایش مصرف برق به اندازه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در کرمان

افزایش مصرف برق به اندازه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در کرمان

به گزارش خبرگزاری سوشال مگ ؛ حمزه صدیقی در گفتگویی با اشاره به اینکه ۱۸ شهرستان در مناطق شرق، غرب و جنوب استان کرمان تحت پوشش این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: این شهرستان های دارای اقیلم ها و شرایط فرهنگی متفاوتی هستند.

وی در خصوص وضعیت برق در جنوب استان کرمان که عمدتا شامل مناطق گرمسیری محسوب می شود، افزود: سالانه رشد توسعه ظرفیت تولید برق، مطابق روند متداول در دنیا پیش رفته است؛ نرخ رشد در حوزه مصرف انرژی برق بین ۲ تا ۲.۴ درصد است.  

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان اعلام کرد: رشد توسعه ظرفیت تولید برق شامل ظرفیت تولید، انتقال و توزیع است؛ صنعت برق یک مجموعه به هم پیوسته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت مصرف جای کار داریم، گفت: در برخی نقاط بیش از ۱۰ درصد رشد مصرف را شاهد هستیم. این موارد به دلیل اینکه فراتر از پیش بینی ها و استانداردهاست چالش برانگیز است.

ضرورت ترویج فرهنگ صرفه جویی

صدیقی با بیان اینکه ظرفیت صرفه جویی به ویژه در بخش خانگی وجود دارد، اظهار کرد: بخش خانگی عمده مصرف کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان گفت: می توان مصارف غیر ضرورری را با یکسری اقدامات ساده و بدون تحت تاثیر قرار گرفتن رفاه و آسایش خانواده ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داد.

وی مصرف بهینه را نیازمند فرهنگ سازی، آموزش و هم دلی دانست و افزود: در سال های گذشته این مشکلات را داشتیم و با همکاری مردم از آن عبور کرده ایم.

صدیقی بیان کرد: ظرفیت منصوبه نیروگاه های کشور و نرم استاندارد سرمایه گذاری هم مشخص است؛ رشد مصارف وقتی که خارج از حد استاندارد باشد باید یک جاهایی را مدیریت کرد تا صرفه جویی شود که از این مساله به عنوان نیورگاه مجازی یاد می شود.

افزایش مصرف برق به اندازه نیروگاه سیکل ترکیبی برق باغین

وی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در حوزه توزیع برق جنوب استان کرمان نسبت به دوره میان باری (پاییز یا زمستان) تقریبا به اندازه یک نیروگاه سیکل ترکیبی شهر باغین افزایش مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان عنوان کرد: در بحث مصرف انرژی الکتریکی راهکارهایی وجود دارد که مصرف بهینه انجام شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش مصرف برق به اندازه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در کرمان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش مصرف برق به اندازه یک نیروگاه سیکل ترکیبی در کرمان"، کلیک کنید.