طرح جالب مردم محلات اطراف«شهرنو» برای انتقال آن از پایتخت/ اعضای کمیسیون انتقال را بشناسید

به گزارش خبرگزاری سوشال مگ، روز سه‌شنبه هفتم سوشال مگ ۱۳۴۳ مردم محلات نزدیک به «شهرنو» طی جلسه‌ای که بین خودشان ترتیب دادند مبلغ ۳۷ هزار و پانصد تومان پول برای انتقال این محل به خارج از تهران جمع‌آوری کردند. قرار شد این پول در اختیار دولت و شهرداری قرار گیرد تا همراه هم با نظارت شماری از منتخب مردم برای انتقال قلعه اقدام شود. گزارش روزنامه‌ی اطلاعات از این جلسه را که فردای آن روز منتشر شد در پی می‌خوانید:

اجتماع معتمدین محلات غربی تهران در سالن شهرداری ناحیه‌ی چهار تشکیل شد، چهل نفر به نمایندگی از طرف ساکنان چهل منطقه‌ی غربی تهران و محلات مجاور قلعه برای اظهار نظر پیرامون مسئله‌ی انتقال قلعه به خارج تهران در این جلسه حضور داشتند. آقای داریوش افضلی رئیس شهرداری ناحیه‌ی چهار در آغاز جلسه گفت: «سالیان درازی است که مردم محلات درخواست می‌کنند که قلعه از مرکز تهران به نقطه‌ای در خارج منتقل گردد تا به حال مردم این کار را از دولت و شهرداری می‌خواستند ولی این فکر اشتباه بود. در جهان کنونی نمی‌شود همه چیز را از شهرداری یا دولت خواست باید خود مردم هم مسئولیت بپذیرند و کارهایی را که از آن‌ها ساخته است انجام دهند.»

اعضای هیأت

آن‌گاه آقایان مرزدشتی، بنی‌احمد، اعتماد، فلاح و راه‌پیما هر یک مطالبی در مورد نظر مردم مبنی بر انتقال قلعه بیان داشتند و آقایان راه‌پیما، سهراب‌زاده، اعتماد، حاج دادبین، مرزدشتی، مظاهری و افضلی به سمت اعضای کمیسیون مامور انتقال قلعه به خارج تهران تعیین گردیدند.

افتتاح حساب

کمیسیون تصویب کرد که حسابی برای جمع‌آوری کمک مردم در بانک ملی باز شود و چهار نفر آقایان سهراب‌زاده، مرتضی اعتماد، حاج دادبین و افضلی به عنوان دارندگان حق امضا تعیین و به بانک معرفی شدند. در همین جلسه مبلغ سی و هفت هزار و پانصد تومان پول به وسیله‌ی عده‌ای از حضار به حساب شماره‌ی ۱۸۰۴۵۷ بانک ملی شعبه‌ی خیابان قزوین ریخته شد. هیات مذکور چهار تن از معتمدان دیگر را نیز برای نظارت و همراهی در این مسئله دعوت خواهند کرد و پس از جمع‌آوری پول کافی طرح انتقال قلعه را عملی خواهد نمود.

طرح جالب مردم محلات اطراف«شهرنو» برای انتقال آن از پایتخت/ اعضای کمیسیون انتقال چه کسانی بودند؟

۲۳۲۵۹

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرح جالب مردم محلات اطراف«شهرنو» برای انتقال آن از پایتخت/ اعضای کمیسیون انتقال را بشناسید" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرح جالب مردم محلات اطراف«شهرنو» برای انتقال آن از پایتخت/ اعضای کمیسیون انتقال را بشناسید"، کلیک کنید.