طرز تهیه رب انار خانگی خوش رنگ

رب انار یکی از ادویه های خوشمزه و پرطرفدار است که از آن غذاهای زیادی از جمله خورش فسنجان، شام ترش، زیتون پرورشی و مقداری کباب تهیه می شود. این ادویه به اندازه خود انار مفید است، مخصوصا اگر در تهیه آن از انار مرغوب استفاده کنید و می توانید با تهیه رب انار خودتان از این موضوع مطمئن شوید.

درست کردن رب انار خانگی خیلی سخت نیست و زمان زیادی نمی برد. در ادامه طرز تهیه رب انار را به شما آموزش می دهم. با سایت torshvash همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رب انار در منزل

رام 8 کیلوگرم

یک قاشق نمک

طرز تهیه رب انار خانگی به روش اول

انارها را شسته و از وسط نصف می کنیم. سپس منطقه. تا حد امکان سعی کنید پوست عمیق و سفید انار را با دانه ها مخلوط نکنید. اگر انار زیاد دارید، مخلوط کردن پوست سفید انار با دانه‌ها مشکلی ندارد.

در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و دانه های انار را اضافه کنید. حرارت را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد، حرارت را کم کنید. هر چند دقیقه یکبار انار را هم بزنید و سعی کنید دانه ها را با قاشق یا کاردک فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

هنگام جوشیدن، لوبیاها را در قابلمه آبکش کنید و آب آن ها را بگیرید. این کار را تا جایی ادامه دهید که بیشتر آب از دانه ها خارج شود. سپس قابلمه را خاموش کنید.

محتویات قابلمه را از آبکش رد کنید تا دانه ها و آب آن جدا شود. برای آبگیری کامل، دانه ها را از آبکش در قابلمه دیگری برگردانید و کمی آب اضافه کنید و بجوشانید تا رب انار درجه دو به دست آید.

آب انار خالصی را که بعد از الک کردن دانه ها به دست می آید در تابه ای بریزید و حرارت دهید تا غلیظ شود. چند دقیقه هم بزنید تا انار نچسبد. زیرا در این مرحله آب به سرعت تبخیر می شود. وقتی مخلوط شروع به غلیظ شدن کرد به آن نمک اضافه کنید.

طرز تهیه رب انار خانگی به روش دوم

انار را از وسط نصف کنید و دانه ها را اضافه کنید. سپس دانه ها را در چرخ گوشت بریزید و آب آن را بگیرید.

قابلمه را گرم کنید. آب انار را از آسیاب داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد. برای اطمینان از اینکه آب به اندازه کافی اشباع شده است، یک قاشق در تفاله انار بریزید، اگر قاشق به راحتی جابجا شد به این معنی است که قوام آن درست است. انار خانگی شما آماده است.

نکات کاربردی برای تهیه رب انار در خانه

1. رب انار را می توان به عنوان چاشنی و سس خوشمزه فسنجیان، خوراک مرغ، مرغ سوخاری، پاستا و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده کرد.

2. نمک زدن اختیاری است و تجزیه و تشکیل خمیر را متوقف می کند.

3. روش دوم راحت تر است و زمان کمتری می برد زیرا از چرخ گوشت برای تخلیه دانه ها استفاده می شود.

4. اگر انار آبدار باشد به ازای هر هشت کیلو انار یک کیلو آب انار می گیرید.

5. بهترین رنگ رب انار قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره تا قرمز تیره است. اگر رنگ رب سیاه شد به این معنی است که رب انار پوسیده است.

6. مخلوط انار را در ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید. اگر آن را خارج از یخچال نگه دارید، باید نمک اضافه کنید. برای هر بار استفاده از یک قاشق تمیز و خشک استفاده کنید و پس از هر بار استفاده در شیشه یا ظرف را محکم ببندید تا مخلوط کپک نزند.

7. از افزودن شکر یا مواد دیگر به رب انار خانگی خودداری کنید. زیرا روغن انار را سریع عوض می کند.

8. توجه به این نکته بسیار مهم است که قوام رب انار باید متوسط ​​باشد. رب انار نازک و آبکی ماندگاری کوتاهی دارد و زود کپک می زند. هر چه رب انار غلیظ تر باشد، مدت زمان بیشتری خراب و خراب می شود.

9. اغلب برای موفقیت خمیر از انارهای شکسته و ریز استفاده می کنند که ظاهر خوبی ندارد و قیمت آن ارزان است. این باعث کاهش کیفیت ماکارونی نمی شود و مهم این است که انار آب آن قرمز باشد. بنابراین دانه های انار نباید کهنه، پوسیده، سفید یا قهوه ای و خشک باشند.

10. از بین بردن تلخی رب انار کار ساده ای نیست. در واقع دلیل اصلی تلخی رب انار خشک شدن آن است. اگر در حین پختن رب انار، تکه های سوخته و چسبناکی دیدید، بلافاصله آن ها را از رب انار خارج کنید.

11. اگر می خواهید رب انار سیاه و غلیظ داشته باشید، آن را در چدن تمیز روی شعله کم گاز سرخ کنید. وقتی رب انار را پختید، آهن آب شده را داخل رب انار بریزید. از این نوع تفاله سیاه انار شمالی ها برای تهیه آش مجلسی فسنجان استفاده می کنند.

12. آری، رب انار شیرین یا سفت بسته به طعم دانه های انار. مردم شمالی معمولا رب انار را از انار ترش درست می کنند و به همین دلیل رب انار شمال معمولا ترش است.

13. برای تهیه سس انار مقداری آب جوشیده به مقداری که می خواهید به رب انار اضافه کنید.
طرز تهیه رب انار خانگی خوش رنگ
نحوه نگهداری رب انار خانگی

پوره انار خانگی معمولاً بدون مواد افزودنی و نگهدارنده درست می شود، بنابراین در صورت عدم رعایت روش نگهداری به سرعت کیفیت خود را از دست می دهد و حتی کپک می زند. به طور کلی طرز تهیه پوره انار نقش مهمی در ماندگاری پوره شما دارد. بنابراین، علاوه بر یادگیری بهترین روش نگهداری رب انار، در تهیه این رب نیز باید اصول را رعایت کنید. در زیر می توانید با روش های نگهداری پوره انار خانگی آشنا شوید.

1. به طرز تهیه رب انار خانگی توجه کنید

معمولا برای تهیه آب انار خانگی از آب انار یا آب انار همراه با آب آن استفاده می شود. برای این منظور آب انار را روی شعله گاز قرار می دهند تا به مرور زمان غلیظ شود. در نظر داشته باشید که رب انار به مرور زمان سفت می شود، پس مواظب باشید هنگام تهیه رب زیاد نریزید.

از طرفی آبکی بودن تفاله انار باعث کاهش ماندگاری آن و افزایش احتمال کپک زدن تفاله آن می شود. بنابراین هنگام تهیه رب انار خانگی به غلظت آن توجه ویژه ای داشته باشید.

2. از افزودن شکر به رب انار خودداری کنید.

اگر از شکر و سایر مواد افزودنی برای شیرین کردن رب انار استفاده شود، احتمال خراب شدن رب بیشتر است. سعی کنید یک رب بدون مواد اضافی و فقط آب انار طبیعی درست کنید.

3. برای افزایش ماندگاری رب انار از روغن استفاده کنید

بهترین روش نگهداری رب انار این است که پس از قرار دادن رب در ظرف مناسب، روغن زیتون یا روغن مایع را اضافه کرده و درب ظرف را محکم کنید. روغن از تشکیل خمیر و هوازدگی جلوگیری می کند و ماندگاری خمیر را 2 سال افزایش می دهد.

4. برش های انار را در یخچال قرار دهید

نگهداری رب انار در یخچال می تواند ماندگاری رب را افزایش دهد. نگهداری پاستا در جای گرم رشد میکروارگانیسم ها را افزایش داده و به سرعت آن را خراب می کند. از طرفی وقتی پاستا را در یخچال قرار می دهید، کیفیت ماکارونی شما کمتر تغییر می کند و ماندگاری آن افزایش می یابد. اگر فضای کافی برای نگهداری رب انار در یخچال ندارید، توصیه می شود رب انار را در جای خشک، تاریک و خنک نگهداری کنید.

5. به جای ظروف پلاستیکی از بطری های شیشه ای استفاده کنید.

ظروف شیشه ای برای نگهداری رب انار بهتر است. رب انار یک ماده اسیدی است و ریختن آن در ظرف پلاستیکی باعث ترشح مواد سمی می شود که برای بدن ما بسیار خطرناک است. برای نگهداری رب انار حتما از ظرف شیشه ای استفاده کنید.

از طرفی ریختن رب انار در ظروف شیشه ای باعث ماندگاری بیشتر رب و کاهش فساد آن می شود.

6. کمی نمک به تفاله انار اضافه کنید

اگر قصد دارید ماندگاری ماکارونی رومیه را افزایش دهید یا آن را خارج از یخچال نگهداری کنید، بهتر است آن را نمک بزنید. نمک ماندگاری ماکارونی را افزایش می دهد. توجه داشته باشید که مقدار نمک نباید آنقدر زیاد باشد که پاستا مزه شوری داشته باشد.

7. از یک قاشق خشک و تمیز برای پاک کردن رب استفاده کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد نگهداری رب انار خانگی باید بدانید، استفاده از قاشق خشک و تمیز برای پاک کردن رب است. اگر غذای آلوده یا قاشق خیس را داخل ظرف حاوی رب گوجه فرنگی یا رب انار بریزید، به زودی کپک زده و رب خراب می شود. همیشه از یک قاشق کاملاً تمیز و خشک برای برداشتن رب استفاده کنید و مراقب باشید که آب یا غذا وارد ظرف رب نشود.

8. روش نگهداری ماکارونی خانگی در فریزر را امتحان کنید

نگهداری رب انار در یخچال راهی برای نگهداری رب انار است که عمر آن را افزایش می دهد. برای این منظور می توانید نیمی از رب انار را در قابلمه بریزید یا بخشی از رب را در پلاستیک بریزید و خوب مالش دهید. سپس آن را در یخچال قرار دهید. هر بار یک خمیر را بکشید و بمالید. این کار از تغییر طعم و رنگ رب پس از مدتی جلوگیری می کند و همچنین ماندگاری رب را افزایش می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه رب انار خانگی خوش رنگ" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه رب انار خانگی خوش رنگ"، کلیک کنید.