نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی قدیمی

آموزش نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی

شاید به نظر برسد که اتصال فلش به تلویزیون بسیار ساده بوده و هیچ قانون خاصی ندارد اما برخی مواقع ممکن است فلش شناسایی نشده و نیاز باشد به برخی موارد توجه شود. با توجه به اینکه نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و سوالاتی پیرامون آن معمولا از سوی مشتریان مطرح می شود، در این راهنما نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و تمامی مواردی که در این رابطه مطرح می شود را به طور کامل توضیح داده ایم.

در این مقاله از tvrepairexpert.com قصد داریم نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی را به طور کامل به شما آموزش دهیم. شاید در نگاه اول این کار ساده به نظر برسد اما اتصال فلش به تلویزیون های هوشمند به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. گاهی اوقات اتصال فلش به تلویزیون با انجام چند مرحله ساده در کسری از ثانیه انجام می شود اما گاهی اوقات این پروسه طولانی تر شده و کاربر را خسته می کند.تلویزیون های هوشمند امروزی قابلیت های زیادی در اختیار کاربران قرار می دهند. شما با اتصال فلش به تلویزیون می توانید محتوای خود را در صفحه نمایش بزرگتری مشاهده کنید.

نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی قدیمی

آشنایی با مفهوم usb در تلویزیون های هوشمند

مفهوم USB مخفف عبارت Universal Serial Bus و به معنای یک درگاه است که طی سال های اخیر برای اتصال لوازم جانبی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. پورت های یو اس بی انواع مختلفی دارند که کاربران می توانند بسته به نیاز خود از آن ها استفاده کنند. یواس بی برای اتصال دستگاه ها و لوازم جانبی مختلف مانند پرینتر، ماوس، فلش یا کیبورد به کامپیوتر، تلویزیون یا لپ تاپ استفاده می شود.

آشنایی با انواع پورت در تلویزیون های هوشمند

پورت های تلویزیون نسبت به دستگاه های هوشمند دیگر محدودیت بیشتری دارد. از پورت های تلویزیون برای اتصال هارد یا فلش استفاده می شود. پورت های USB1.0 جزء ابتدایی ترین پورت های تلویزیون های هوشمند هستند. چند سال بعد درگاه های اتصال پیشرفت قابل توجهی کرده و اطلاعات را با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه منتقل می کردند.

کابل اتصال فلش به تلویزیون باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این سوالی است که اغلب کاربران از تعمیرکاران ما در lg-tvrepair.ir می پرسند. اولین و مهم ترین ویژگی یک کابل اتصال فلش خوب، سازگاری با مدل تلویزیون است. یک فلش مناسب در برابر نوسانات جریان برق از خود مقاومت بالایی نشان داده و سرعت انتقال داده بالایی دارد. کابل اتصال فلش استاندارد در برابر حرارت و گرما هم از خود مقاومت بالایی می دهد.

اتصال فلش و هارد اکسترنال به تلویزیون های هوشمند

برای این کار کافیست یواس بی را به تلویزیون هوشمند خود متصل کنید. اگر دستگاه هوشمند شما نزدیک دیوار قرار گرفته باشد معمولا برای اتصال فلش به تلویزیون دچار مشکل می شوید. اما جای هیچگونه نگرانی نیست و شما می توانید به راحتی با انجام چند مرحله پورت یواس بی را به تلویزیون وصل کنید.

چگونه به محتوای ذخیره شده در فلش دسترسی پیدا کنم

در اغلب تلویزیون های هوشمند با انتخاب کلیدهای Input، Source می توانید فلش خود را انتخاب کرده یا آن را به صورت جدا روی کنترل تلویزیون خود قرار دهید. این در حالی است که برخی پورت های یواس بی به صورت جدا روی تلویزیون هوشمند شما قرار گرفته و با انتخاب آن می توانید به محتوای ذخیره شده در فلش دسترسی پیدا کنید.در برخی مدل های تلویزیون های هوشمند الجی با مراجعه بخش رسانه می توانید کلیه محتواهای ذخیره شده در فلش را مشاهده کنید.

دلایل نخواندن فلش در تلویزیون

مهم ترین دلایل نخواندن فلش در تلویزیون چیست؟ چرا تلویزیون قادر به شناسایی فلش نمی باشد؟ شاید مین برد یا هارد تلویزیون شما خراب شده یا به تعمیر تلویزیون در منزل نیاز پیدا می کند. این مشکل معمولاً در اثر نوسانات جریان برق، ویروسی شدن فلش یا قرارگیری فلش در معرض گرما به وجود می آید. روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارند اما بهتر است در این شرایط فلش تلویزیون خود را یکبار مورد بررسی قرار دهید.

نحوه ضبط فیلم روی فلش در تلویزیون های هوشمند

ابتدا کلید Record تلویزیون هوشمند را انتخاب کنید. دراین مرحله انتخاب کنید که ضبط برنامه شروع شود. بعضی تلویزیون های هوشمند الجی قادر به شناسایی فلش و ضبط فیلم نمی باشد. برای ضبط فیلم در تلویزیون هوشمند باید بخش ضبط فوری یا زمان بندی شده را انتخاب کنید

نحوه دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون

در بیشتر تلویزیون ها با انتخاب کلید Input، Source و یا کلید دیگری که برای انتخاب نوع ورودی تلویزیون باشد، می توانید ورودی مورد نظر که می تواند همان فلش باشد را انتخاب کنید. در برخی مدل تلویزیون ها نیز کلیدی به نام USB به صورت جداگانه بر روی کنترل تلویزیون قرار دارد و با انتخاب آن می توانید به محتوای فلش دست پیدا کنید.

در تلویزیون مارک LG و Nexar نیز به همین شکل می توانید محتوای داخل فلش را مشاهده نمایید. در برخی مدل های تلویزیون ال جی که دارای قسمت Smart Share هستند، در بخش Smart Share اطلاعات داخل فلش یا هارد قابل مشاهده است.برای دسترسی به اطلاعات فلش بر روی تلویزیون GPlus در برخی مدل ها با انتخاب کلید Source و USB و در تعدادی مدل ها با ورود به بخش «رسانه» می توانید به محتوا دسترسی داشته باشید. در این مورد می توانید به راهنمای نحوه اتصال فلش به تلویزیون جی پلاس مراجعه نمایید.

دلیل نخواندن فلش و هارد در تلویزیون

علت عدم پشتیبانی از فلش بر روی تلویزیون ال جی یا هر مارک دیگر، می تواند فرمت فلش یا هارد، فرمت و کدک فایل های داخل آن، ایراد فلش و یا ایراد برد مین تلویزیون باشد. در این شرایط بهتر است با فلش دیگری تلویزیون را بررسی کنید و اگر همچنان مشکل وجود دارد برای تعمیر تلویزیون ال جی اقدام نمایید

ضبط برنامه بر روی فلش در تلویزیون

برای ضبط برنامه ی کانال ها در تلویزیون ال جی و یا تلویزیون های برند دیگر با انتخاب کلید Record که گاهی با علامت یک دایره مشخص شده است، می توانید انتخاب کنید که ضبط برنامه آغاز شود. بر روی تلویزیون ال جی لازم است برای ضبط برنامه به تلویزیون هارد وصل کنید زیرا فلش را در بیشتر مواقع برای ضبط شناسایی نمی کند اما در تلویزیون مارک جی پلاس و نکسار بر روی فلش نیز ضبط انجام می شود. برای ضبط برنامه می توانید ضبط فوری یا ضبط زمان بندی شده را انتخاب کنید.

نکته ی بسیار مهم در ارتباط با اتصال هارد خارجی به تلویزیون ال جی و ضبط برنامه این است که برای شروع ضبط، در صورت تایید شما تلویزیون اطلاعات هارد را شخصی سازی می کند و پس از آن فقط می توانید محتوای داخل هارد را بر روی تلویزیون ال جی مشاهده کنید بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید زیرا ممکن است اطلاعات شما با ارزش بوده و از این پس به نمایش بر روی تلویزیون الجی محدود شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای روش ضبط برنامه بر روی تلویزیون ال جی و یا نحوه ضبط برنامه بر روی تلویزیون جی پلاس  در youtube.com  مراجعه کنید

خارج کردن فلش از تلویزیون

برای جدا کردن فلش از تلویزیون، در برخی از مدل های تلویزیون ال جی که مربوط به قبل از سال 2014 است و یا تلویزیون های Webos سال 2015 و 2016  قسمت Smart share بسته شود . در دستگاه هایی که دارای سیستم عامل Webos 3 و یا بالاتر هستند، با انتخاب دکمه input یا ورودی, گزینه Eject را انتخاب کنید و یا یا با بستن گزینه فیلم و عکس و موسیقی، می توانید USB یا هارد را خارج نمایید.در صورتی که در مورد مدل دستگاهتان اطلاعی ندارید و یا در مورد تلویزیون و باقی لوازم خانگی ال جی و جی پلاس سوالاتی دارید، می توانید زیر همین مقاله برای ما بنویسید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما باشیم

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی قدیمی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی قدیمی"، کلیک کنید.