چگونه اسکیت برد را رنگ کنیم؟

شما به راحتی و در 4 مرحله می توانید دک اسکیت برد تان را با طراحی منحصر به فرد خود تزئین کنید و به دیوار آویزان کنید تا اثر هنری شخصی خود را ایجاد کنید! بله اثر هنری درست متوجه شدید. برای طرح های اسکیت برد هزینه زیادی صرف می شود و یکی از مهم ترین موارد قبل از خرید اسکیت برد برای خیلی از علاقمندان این رشته توجه به گرافیک آن است. بیشتر اوقات ما اسکیت‌بردها را برای ظاهرشان می‌خریم، اما به مرور زمان می‌خواهیم طرح سفارشی خود را به آن اضافه کنیم. بخشی از لذت داشتن یک اسکیت برد همین است: ما می‌توانیم آن را شخصی‌سازی کنیم و آن را کاملاً متعلق به خودمان کنیم. حال اگر اسکیت بردی دارید که از گرافیک آن خسته شده اید و قصد دارید تغییر در طرح آن ایجاد کنید به راحتی و در چهار مرحله می توانید این تغییر رنگ را ایجاد نمایید. قبل از شروع کار نیاز است که موارد زیر را از قبل آماده کنید:

  • پارچه بدون پرز
  • خمیر پرکننده چوب
  • نوار نقاشی
  • پرایمر آئروسل
  • ماسک گرد و غبار
  • شابلون
  • اسپری رنگ یا رنگ اکریلیک
  • یک سطح صاف بزرگ و با نور مناسب برای کار کردن
  • یک برزنت یا چند حوله که می توانید اسکیت برد خود را روی آن بگذارید
  • سنباده برقی با سنباده 150 ، سنباده 300 و سنباده 400 گریت

مرحله اول : آماده سازی سطح

با تنظیم محل کار خود و اطمینان از پوشیدن لباس مناسب شروع کنید. فرآیند آماده کردن اسکیت برد برای رنگ آمیزی می تواند مقدار زیادی خاک اره ایجاد کند و رنگ اسپری به راحتی می تواند در سراسر منطقه از جمله لباس های شما پخش شود. روی هر سطحی که می‌خواهید از آن محافظت کنید، یک پارچه برزنت بگذارید یا پارچه بیندازید. 

همچنین، مهم است که فضایی که کار می کنید به خوبی تهویه شود. اگر خود را در یک منطقه بسته نگه دارید، بخار ناشی از اسپری رنگ می تواند جمع شده و سمی شود. مطمئن شوید که جریان هوای زیادی دارید. و رنگ آمیزی بیرون در هوای آزاد معمولا بهترین روش است. برای شروع آماده سازی اسکیت بورد، مجموعه چرخ  تراک را از دک جدا کنید. اگر اسکیت‌بردی را نقاشی می‌کنید که قبلاً دارای گرافیک است، بهتر است قبل از رنگ‌آمیزی آن، گرافیک موجود را حذف کنید. می توانید این کار را با سمباده زدن آن از روی اسکیت بورد انجام دهید 

مرحله دوم : پرایمر و ترسیم طرح مورد نظر

قبل از شروع رنگ آمیزی خاک اره باقی مانده را پاک کنید. از برس یا پارچه بدون پرز (میکروفیبر به خوبی کار می کند) استفاده کنید تا هر گونه خاک اره باقی مانده را از روی تخته خود پاک کنید. در این مرحله بسیار دقیق باشید. اگر خاک اره را بر روی اسکیت برد باقی بماند، می تواند باعث جمع شدن یا سایر بی نظمی ها در رنگ آمیزی شما شود. حال قبل از شروع رنگ آمیزی پرایمر مناسب را اعمال کنید. اگر قبلاً رنگ آمیزی نکرده اید، این را بدانید که یک پرایمر ایده آل، پرایمر آئروسل است. این به این دلیل است که پرایمر آئروسل خطر کاربرد ناهموار کمتری دارد.  حال دک اسکیت برد خود را بردارید و طرح خود را با استفاده از یک مداد نرم بکشید. با کشیدن طرح دلخواه خود بر روی اسکیت برد شما تصور اولیه از الگوی ان را در ذهن خود دارید، خواهید داشت.

مرحله سوم: شروع رنگ آمیزی

رنگ پایه را به آرامی اسپری کنید. این رنگ پس‌زمینه‌ای را تشکیل می‌دهد که روی آن طرح‌های شابلون شده خود را لایه‌بندی می‌کنید. یک رنگ با کنتراست بالا، مانند سیاه یا سفید، به سایر رنگ‌هایی که طراحی شما را تشکیل می‌دهند، بهتر به چشم می‌آیند. کف تخته شما باید کاملاً با یک لایه نازک و یکنواخت رنگ پوشیده شود.از رنگ اکریلیک و نشانگرهایی که برای رنگ آمیزی انتخاب کرده اید در طرح خود استفاده کنید. می توانید از رنگ اکریلیک با قلم مو یا غلتک برای مناطق بزرگتر و نشانگر برای جزئیات بیشتر استفاده کنید. بین هر رنگ صبر کنید تا رنگ خشک شود تا لک نشود. از مدیوم های اکریلیک نیز می توان برای ایجاد بافت یا پرداخت های مختلف به طرح مورد نظرتان استفاده کنید. 

مرحله چهارم: ایجاد روکش نهایی

پس از تکمیل مراحل رنگ آمیزی، اسکیت برد را می توان با لاک مات یا براق بسته به پوشش مورد نیاز پوشش داد. قبل از شروع استفاده از آن، اجازه بدهید تا رنگ آن کاملا خشک شود. بازه زمانی لازم برای خشک شدن اسکیت برد حدود 3 تا 5 روز می باشد.

سوالات متداول در مورد رنگ امیزی اسکیت برد

در اینجا چند سوال متداول در مورد نقاشی اسکیت برد وجود دارد. سوالات زیر پرتکراترین سوالاتی است که توسط علاقمندان رشته اسکیت برد پرسیده شده است و ممکن است سوال هر کدام از شما علاقمندان به یادگیری نقاشی بر روی اسکیت برد باشد. در این جا سعی کرده ایم پاسخگوی این سوالات باشیم.

آیا می توانید از رنگ اکریلیک روی اسکیت بورد استفاده کنید؟

بله، می توانید از رنگ اکریلیک برای رنگ آمیزی اسکیت برد استفاده کنید. این یک گزینه عالی است زیرا وقتی رنگ محلول در آب باشد تمیز کردن آن بسیار آسان تر است. هنگامی که اسکیت بورد آماده شد، می توانید از رنگ ها و برس های اکریلیک برای اعمال گرافیک شخصی خود استفاده کنید.

آیا می توان از اسپری رنگ روی اسکیت برد استفاده کرد؟

بله، ما اسپری رنگ/پرایمر را به عنوان انتخاب شماره 1 برای پوشش پایه هنگام رنگ آمیزی اسکیت برد توصیه می کنیم. این ماده سریع و آسان است و بهترین پوشش را خواهد داد. بسته به نوع گرافیکی که می‌خواهید انجام دهید، ممکن است رنگ اسپری اجازه جزئیات ریزتر را در طراحی گرافیکی شما ندهد. با این حال، می تواند زیبایی شناسی هنر خیابانی جالبی را به اسکیت بورد خودتان ببخشد.

استیکرهای وینیل می توانند به عنوان الگوی گرافیکی رنگ اسپری شما استفاده شوند. ابتدا یک منطقه کوچک را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برچسب هنگام جدا شدن رنگ را پاک نمی کند. سپس می توانید برچسب را بمالید و به آرامی روی اسکیت برد را بپوشانید. وقتی برچسب را بردارید، طرح رنگ می شود. استنسیل های برچسب برای انواع طرح های هنری ایده آل هستند.

آیا می توانید از رنگ آبرنگ روی اسکیت برد استفاده کنید؟

نه واقعا. آبرنگ ها روی سطوح متخلخل مانند کاغذ یا بوم بهترین کارایی را دارند. سطح چوبی یک اسکیت برد آن ظاهر آبرنگ را بازتولید نمی کند. 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه اسکیت برد را رنگ کنیم؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه اسکیت برد را رنگ کنیم؟"، کلیک کنید.

یک دیدگاه

  1. من یه اسکیت برد خریدم حالا از طرحش خسته شدم می تونم با قلمو رنگش کنم. می خواستم یه قلمو بگیریم و رنگ چوب و توی خونه خودم رنگش کنم به نظرتون کار درستیه؟